ম্যাজিকাল মিউজিক ভিডিও জাজ

xefer
জেফার রহমান

“Judge is a very strong word and unfortunately we face that word everyday, negatively.The core of the song is not letting others judgement get to you and continue being who you are.We are being judged everyday by what we do, how we look, who we hang out with, our thoughts etc, and i am no stranger to that. It happens especially when people aren’t open minded and accepting so in this song i decided to sarcastically tell those people to keep judging, because thats my own way to shut those people out. Everybody has their own uniqueness, and so many times judgements of people or society restrict others to be free. So, you have to have a thick skin in order to rise above the ignorance and the song “Judge” is all about that. By the way the song also includes metaphors about myself that are hidden in the lyrics.”

ইউটিউব সেনসেশন জেফার তার জাজ গানটিকে এভাবেই ব্যাখ্যা করেছেন। এটি তার প্রথম মৌলিক গান, যেটি থাকছে তার প্রথম সোলো অ্যালবাম ‘আনকেজড’ এ। অসাধারণ এ গানটি প্রকাশিত হয়েছে জি পি মিউজিকে। আর এটার মিউজিক ভিডিও দেখার পরে মনে হতে পারে, এটা কি সত্যিই আমাদের দেশের একটি মিউজিক ভিডিও? কেননা অসাধারণ লাইট, ক্যামেরার মুভমেন্ট, এঙ্গেল, ভিও, স্পেশাল এফেক্ট সহ প্রতিটি স্থানেই রয়েছে ভিন্ন এক মাত্রা। অদ্ভুত সুন্দর সিনেম্যাটোগ্রাফি করেছেন মহিউদ্দিন আহমেদ। অসাধারণ পারফর্ম করেছেন ‘সেরা নাচিয়ে’ তারকা হৃদি শেখ, ‘হ্যান্ডসাম দি আলটিমেট ম্যান’ তারকা একে আজাদ, মৌসুমি, শাহজাহান ও জেফার। তাদের পারফরম্যান্সে ছিল গতি, আধুনিকতা আর নিপুণতার এক অনন্য ছোঁয়া।

অসাধারণ এ গানটি লিখেছেন নাগিব হক, আসিফ ও জেফার। এ অসাধারণ সঙ্গীত এবং মিউজিক ভিডিওটি পরিচালনা করেছেন নাগিব হক। শ্রোতারা গানটি শুনতে পারবে জিপি মিউজিক থেকে অথবা জেফার রহমান এর ইউটিউব চ্যানেলে

Related posts

Leave a Comment